SOCIAL MEDIA

čo som sa naučila za 20 rokov?

11. marca 2018
11. marec
Pre niekoho úplne obyčajný deň, pre mňa každý rok veľmi významný. 
Tento rok je to však ešte významnejší deň, ako kedykoľvek predtým v mojom živote. 
Mám totižto dvadsať rokov.
Sama tomu nemôžem uveriť. Zdá sa mi, že som stále to sedemnásť, či osemnásť ročné dievča, ktoré malo pred sebou ešte niekoľko rokov na strednej škole. Teraz je tomu však inak. Posledné týždne na škole si užívam, no dnes to nemá byť o tomto. Dnes som sa rozhodla, že vám sem napíšem pár vecí, ktoré som sa naučila počas môjho dvadsaťročného života. 

Na to, aby som rozdávala nejaké rady, som ešte neprežila dostatok rokov, no viem, že pár vecí som sa naučila a rada by som vám ich aj odovzdala.

Naučila som sa, že  človek nikdy nebude ľutovať to, čo spravil tak, ako to čo nikdy nespravil. Radšej sa obzriem späť a poviem "Neverím, že som to urobila," akoby som mala povedať, "Ľutujem, že som to aspoň neskúsila."

Naučila som sa, že láska, o ktorú sa musíte dožadovať, nie je láska. Láska je niečo, čo prichádza prirodzene a vy sa cítite voľne a dobre. Ničoho sa nemusíte dožadovať a ste šťastní a spokojní.

Naučila som sa, že ľudí vo svojom živote nesmieme držať nasilu. Ak sú to tí praví ľudia, a náhodou odídu, oni sa vrátia a budú v našom živote. Ak však v našom živote nemajú byť, odídu a vy nájdete niekoľko omnoho lepšieho, aj keď sa to teraz tak nezdá.

Naučila som sa, že v živote nič netrvá večne. Je to aj pozitívne, pretože ani zlé obdobie netrvá večne, no je to aj negatívne, pretože ani to krásne netrvá večne.

Naučila som sa nezaoberať sa maličkosťami a žiť prítomnosťou, čo je jeden z mojich najväčších životných úspechov, za ktoré som na seba hrdá.

Naučila som sa, že každý jeden deň mám šancu začať odznova, nehľadiac na to všetko, čo sa deň, týždeň alebo mesiac predtým kazilo.

Naučila som sa, že v živote sa mi budú lekcie neustále opakovať, až kým sa z nich nepoučím.

Naučila som sa, že všetky rozhodnutia, ktoré spravím, nejako ovplyvnia môj život. Či už výrazne alebo menej výrazne, vždy ho ovplyvnia.
Naučila som sa, že nikdy nebudeme perfektní pre úplne všetkých. Musíme sa však naučiť byť perfektní sami pre seba.

Naučila som sa, že mnoho vecí, kvôli ktorým som sa stresovala a ktorých som sa bála, sa nikdy neuskutočnili. Preto je niekedy úplne zbytočné strachovať sa každou maličkosťou.

Naučila som sa že niekedy nám život nechce dať to, čo chceme, nie preto, že si to nezaslúžime, ale preto, že si zaslúžime oveľa viac.

Naučila som sa, že niekedy stačí, aby nám niekto, koho poznáme menej, povedal niečo, čo nám hovoria blízki ľudia dookola a my tomu uveríme. 


Naučila som sa, že mnohokrát nám neublížia ľudia, ale naše vlastné očakávania.


Naučila som sa, že všetko, po čom túžime v živote je najmä láska a to, aby niekomu na nás záležalo.


Naučila som sa, že tie najväčšie zvraty, najkrajšie momenty a najlepšie situácie, ktoré si zapamätáme najviac a do konca nášho života sa stanú presne vtedy, keď to vôbec neočakávame.

Naučila som sa, že moje šťastie závisí odo mňa samotnej a nie od ostatných.

Naučila som sa, že nikto nie je dokonalý, pokým si k tomu človeku nespravíme nejaké väzby a niečo k nemu necítime.

Naučila som sa, že niekedy treba zatnúť zuby a odraziť sa z dna sám. Niekedy nám jednoducho nepomôže nikto.

Naučila som sa, že po každom ťažkom období príde to dobré. Nijaké zlé obdobie netrvá navždy. 

Naučila som sa, že ľudia sa menia len v dvoch prípadoch a to vtedy, ak im ide o život alebo ak stretnú skutočnú lásku.

Naučila som sa užívať si každý jeden okamih v mojom živote, kedy sa cítim šťastná, pretože žiadny z takýchto okamihov sa nám v živote nezopakuje.

Naučila som sa, že na ľudí či na veci netreba tlačiť a treba všetkému nechať voľný priebeh.

Mohla by som tu písať ešte naozaj veľa vecí, no toto sú tie najhlavnejšie, ktoré ma napadli. Toto plus niečo viac som sa naučila počas môjho 20 ročného života. 

7 komentárov :

  1. Moc pěkné :) Myslím, že na dvacetiletou slečnu je to spousta důležitých mouder a věřím, že pokud na ně budeš i nadále pamatovat, vyvaruješ se zbytečných chyb, faleší a trápení sebe sama a budeš opravdu spokojená. Já v létě oslavím 25. narozeniny a přijde, že nejvíc jsem se naučila tak od 19 doteď, ale učíme se celý život. Snažím se z chyb poučovat a myslet pozitivně, tuším, že to budeš mít podobně.
    Když budeš mít chuť, tak na mém blogu najdeš články o pozitivním myšlení :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Přeju všechno nejlepší, a hlavně pořádně oslavuj! Ať se ti jenom daří. :) A článek se ti moc povedl, já podobný psala, když mi bylo 18 a strašně mě to bavilo - je super si takhle utřídit myšlenky. Skvělé postřehy. :)
    Kout světa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dokonale si to napísala, veľmi dojemný článok :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jé, slavíme dvacetiny ve stejný den! :D Konečně jsem našla někoho, kdo se narodil ve stejný den jako já :D Tak všechno nejlepší dodatečně :) Líbí se mi hlavně ta věta o strachu, protože strach z maličkostí je něco, co mě často v různých věcech brzdí, člověk se učí celý život a doufám, že se tohle jednoho dne naučím i já :)

    LENN

    OdpovedaťOdstrániť
  5. velmi pekne napisane! :) Vsetko najlepsie prajem! :)
    Ivana xx

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Hezký článek, občas je dobré si takhle zpětně uvědomit, co všechno se člověk za svůj dosavadní život naučil a Vše nejlepší :)

    OdpovedaťOdstrániť